Новини

4 березня 2019 року в Інституті міжнародних відносин відбулася лекція «Медіа без упереджень: слова мають значення»

На тему гендерної дискримінації в ЗМІ зі студентами говорили народний депутат України VIII скликання, голова підкомітету з питань гендерної рівності і недискримінації Комітету Верховної Ради України з питань захисту прав людини, національних меншин та міжнаціональних відносин Ірина Суслова, голова ГО "Ліга захисту прав жінок "Гармонія рівних" Олександра Голуб і фахівець з комунікацій Міністерства інформаційної політики України Ілля Удовиченко.


Лектори наголосили, що необхідною та надзвичайно важливою для розвитку українського суспільства є співпраця з молоддю, яка в недалекому майбутньому формуватиме смисли та створюватиме суспільні процеси. Тому студентам не лише розповіли, що таке сексизм у ЗМІ і чим він відрізняється від сексу та дискримінації за ознакою статі, а й дали практичну пораду, як із ним боротися: найпростіший спосіб - зайти на сайт harmony.org.ua та натиснути «Поскаржитися на сексизм».


Окрім того, студентам було запропоновано визначити, чи є певні зразки реклами сексистськими, а якщо так, то чому саме. Вирішення цих кейсів призвело до жвавої дискусії, у ході якої було також виведено формулу "ідеальної реклами" й обговорено шляхи її досягнення: саморегулювання ринку чи цензура?


Підбиваючи підсумки, треба сказати, що навіть попри ухвалені ще 2011 року стандарти недискримінації за ознакою статі та санкції за їх порушення, сексистської реклами в Україні, на превиликий жаль, не меншає, а гендерного балансу в ЗМІ все ще бракує. Для покращення ситуації й на підтримку Стратегії гендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки Міністерством інформаційної політики проводиться нова комунікаційна кампанія «У професії всі рівні», відеоролики якої було продемонстровано студентам наприкінці зустрічі.